6 podstawowych zasad użytkowania ruchomych protez zębowych

Według danych statystycznych, w Polsce w roku 2018 było 9 mln użytkowników protez zębowych. Z jednej strony jest to wskaźnik niskiej dbałości o stan jamy ustanej, ale z drugiej potwierdzenie stopnia, w jakim upowszechniła się protetyka stomatologiczna.

Leczenie kanałowe – trudne pytania i proste odpowiedzi

Leczenie kanałowe wykonywane jest zwykle w sytuacji, gdy nieleczona próchnica skutkuje nieodwracalnym zapaleniem miazgi zęba. Endodoncja znajduje również zastosowanie przy leczeniu bardzo głębokich ubytków próchnicowych, zgorzeli miazgi, martwicy miazgi, złamaniu bądź zwichnięciu zęba, a także w przypadku planowanego leczenia protetycznego.

Skaling, piaskowanie i lakierowanie zębów, czyli podstawowe zabiegi profilaktyczne w stomatologii

Lepiej zapobiegać, niż leczyć – tak można opisać najważniejszą zasadę w zwalczaniu chorób zębów i dziąseł. Regularne szczotkowanie to podstawa, jednak na dłuższą metę działania te są zbyt powierzchowne. Tylko zabiegi stomatologiczne pozwolą wyczyścić każdy zakamarek i skuteczniej zabezpieczyć zęby przed próchnicą oraz rozwojem paradontozy. Jakie zabiegi warto wykonywać, by przeciwdziałać powstawaniu chorób zębów?

Implanty zębowe – doskonała imitacja naturalnych zębów

Zdrowy i zadbany uśmiech, przekładający się na poziom samooceny, może zwiększać poczucie własnej wartości, a co za tym idzie korzystnie wpływać na różne sfery ludzkiego życia. W tym przypadku najczęstszą przyczyną kompleksów są nieestetyczne braki w naturalnym uzębieniu, niejednokrotnie powodujące problemy trawienne, przemieszczanie się zębów, deformację zgryzu, a nawet zanik kości, któremu towarzyszy silny ból.

Jak rozpoznać odwapnienie szkliwa zębów?

O odwapnieniu zębów możemy mówić w momencie, w którym zachodzi demineralizacja szkliwa. Za przyczynę można uznać nieprawidłową higienę jamy ustnej i pojawienie się płytki nazębnej. Bakterie znajdujące się w płytce przyczyniają się do produkowania kwasów odpowiedzialnych za utratę składników mineralnych.

Jakie są elementu aparatu ortodontycznego?

Aparat ortodontyczny nie jest już przykrą koniecznością, ale świadomym wyborem wielu osób. Stał się bardzo popularny, a nowoczesne możliwości pozwalają na noszenie aparatu, który może być praktycznie niewidoczny. Osoby, które chcą posiadać piękny zgryz, chętnie się na niego decydują i noszą go z dumą.