Czy implanty zębowe mogą posłużyć do końca życia?

Implanty zębowe są obecnie bez wątpienia jednym z najlepszych rozwiązań w przypadku utraty zębów własnych. Można znaleźć wiele informacji odnośnie do rodzaju implantu, przebiegu zabiegów, ceny oraz innych ważnych aspektów, natomiast zdecydowanie rzadziej poruszany jest temat ich trwałości.

Od czego zależy skuteczność leczenia ortodontycznego?

Profesjonalne leczenie zębów to niemal zawsze poważny wydatek. Przed decyzją o rozpoczęciu leczenia warto upewnić się do co kilku podstawowych faktów, aby mieć pewność, że za jakiś czas osiągniemy zadowalające rezultaty. Na co należy zwrócić uwagę i od czego zależy skuteczność leczenia ortodontycznego?

Stomatologia na przestrzeni wieków, czyli jak przez lata zmieniało się podejście do leczenia zębów

Wraz z niezwykle szybkim postępem technologicznym XX i XXI wieku, rozwinęło się wiele dziedzin oraz zawodów, które dotychczas oparte były na stosunkowo prymitywnych rozwiązaniach. Jedną ze specjalności, które znacznie ewoluowały podczas wspomnianego okresu, jest właśnie dentystyka. Co ciekawe, jeszcze w XIX wieku gabinety stomatologiczne nie istniały, a leczeniem zębów zajmował się zwykle cyrulik lub balwierz, którego głównym źródłem zarobku było golenie oraz strzyżenie klientów, nie zaś usługi dentystyczne.

Bezpieczne leczenie endodontyczne – zabieg z mikroskopem

Leczenie kanałowe zębów przy użyciu mikroskopu daje szansę ocalenia uzębienia. Zanim mikroskop stomatologiczny stał się standardem w użyciu, leczenie kanałowe związane było ze znacznie większym ryzykiem niż obecnie. Kanały niewidoczne gołym okiem nie mogły być skutecznie leczone, a nawet zdiagnozowane. Ponadto – bez użycia mikroskopu dentystycznego – poprawne wypełnienie kanału zębowego w przypadku już podjętego leczenia było bardzo trudne. A to właśnie od perfekcyjnego i szczelnego wypełnienia kanałów zależny jest sukces leczenia.

Słodycze i słodkie napoje a zdrowie jamy ustnej

Cukry proste bezapelacyjnie mają szkodliwy wpływ na ludzki organizm. Nie tylko przyczyniają się bowiem do powstawania schorzeń, takich jak otyłość, nadciśnienie czy cukrzyca typu 2, ale również odpowiadają za choroby jamy ustnej. Nadmierne spożywanie słodyczy oraz słodkich napojów w połączeniu z brakiem odpowiedniej higieny jamy ustnej, może przykładowo powodować próchnicę.

Ząb zatrzymany – przyczyny, objawy i leczenie

Ząb zatrzymany to jedna z niewielu przypadłości stomatologicznych, na którą nie mają wpływu złe nawyki żywieniowe czy brak odpowiedniej higieny jamy ustnej. Schorzenie polega na zatrzymaniu się zęba w kości i może powodować poważne, bardzo bolesne powikłania wymagające ingerencji chirurgicznej. Jakie są zatem przyczyny, objawy oraz tok postępowania w przypadku zatrzymania zęba?