Wyrzynające się ósemki – poznaj objawy i sposoby radzenia sobie z bólem!

Ósemki, czyli zęby mądrości, wyrzynają się już na etapie dorosłego życia, w wielu przypadkach powodując nieprzyjemne dolegliwości. Ten długotrwały proces może trwać nawet kilka lat. Jak poznać, że wyrzyna nam się ósemka? Jak rozpoznać symptomy i, co najważniejsze, jak uśmierzyć ból?

Leczenie zębów u dzieci – jak przygotować dziecko na wizytę u stomatologa?

Wizyta u stomatologa nie musi być dla dziecka przykrym doświadczeniem. Odpowiednie przygotowanie oraz spokojne podejście, pomoże przejść przez ten proces bezboleśnie, a nawet z uśmiechem na twarzy. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to właśnie początkowe wizyty wpływają na to, jak w przyszłości dziecko będzie reagowało na gabinet dentystyczny.

Postępowanie po ukruszeniu zęba

Zaniepokojeni pacjenci często zgłaszają się do gabinetów dentystycznych z ułamanym bądź ukruszonym zębem. Słusznie, ponieważ niespodziewany ubytek korony zęba stanowi poważny problem, który może jednak zostać rozwiązany już w trakcie jednej wizyty. Szybka interwencja stomatologa jest w tym wypadku kluczowa, aby nadal cieszyć się kompletnym uzębieniem. Jak zatem rozpoznać ukruszonego zęba i jak należy postępować po zauważeniu ubytku?

Jak czyścić i dbać o most protetyczny?

Most protetyczny to jedno z dostępnych rozwiązań, które umożliwia uzupełnienie brakujących zębów. Jest to stałe wypełnienie, gwarantujące nie tylko piękny uśmiech, ale również wygodę w codziennym życiu oraz bezpieczeństwo. Sprawdź, jak prawidłowo czyścić most protetyczny!

Jak szybko po zdjęciu aparatu można wybielić zęby?

Jednym z częstych następstw noszenia aparatu ortodontycznego są nieestetyczne przebarwienia widoczne na zębach. Ile musi minąć czasu, aby pacjent mógł bezpiecznie poddać się wybielaniu zębów? Odpowiadamy na popularne pytanie zadawane przez naszych pacjentów.

Ekstrakcja zęba – postępowanie pozabiegowe

Ekstrakcja, czyli usunięcie zęba stałego to zabieg, który często jest niezbędny dla pacjenta. W jaki sposób należy zadbać o jamę ustną po zakończeniu procedury?