Dlaczego zęby ulegają ścieraniu? Najczęstsze przyczyny

Ścieranie się zębów to problem dotyczący nie tylko osób starszych. Coraz częściej z tego typu zjawiskiem borykają się dorośli, a nawet dzieci. Jakie są najczęstsze przyczyny ścierania się zębów?

Bruksizm – ścieranie się zębów podczas snu

Zgrzytanie zębami to jeden z częstych powodów występowania startego szkliwa. Na bruksizm mogą cierpieć zarówno osoby starsze, jak i dorośli i dzieci. Podczas zgrzytania dochodzi do pęknięcia zębów i szkliwa, co w efekcie powoduje wystąpienie licznych chorób przyzębia. Niejeden dentysta wie, że bruksizm często jest wynikiem stresu, a także wad zgryzu.

Wady zgryzu a ścieranie się zębów

Brak zębów trzonowych powoduje, że za miażdżenie pokarmu odpowiedzialne są delikatniejsze zęby przednie. Im dłużej zwleka się z wykonaniem wypełnień u stomatologa tym większe prawdopodobieństwo problemów wynikających ze ścierania się szkliwa.

Tego typu problem dotyczy też pacjentów z nieleczonymi wadami zgryzu. Nieprawidłowe ułożenie zębów sprawia, że część z nich może być nadmiernie zużywana, a część z nich jest aktywna mniej lub prawie w ogóle. Forsowanie danych zębów sprawia, że szkliwo ściera się dużo szybciej.

Niewłaściwa pielęgnacja i ścieranie się szkliwa

O zęby należy dbać regularnie. Starte szkliwo często obserwuje się u osób, które stosują nieodpowiednie praktyki higieny jamy ustnej. Zbyt mocne włosie w szczoteczce czy też za mocne płyny do płukania ust mogą doprowadzić do zwiększonej ścieralności szkliwa. Podobne efekty można zaobserwować w przypadku zbyt częstego sięgania po kwaśne pokarmy.

W przypadku wystąpienia startego szkliwa należy skorzystać z pomocy specjalistów. Nasz gabinet stomatologiczny w Piasecznie stosuje nowoczesne i kompleksowe metody leczenia tego typu problemów. Dzięki odpowiednio szybkiej reakcji pacjent może szybko pozbyć się nadwrażliwości zębów, a także zapobiec komplikacjom zdrowotnym takim jak choroby przyzębia, migreny czy trwałe zniekształcenie zgryzu.