Stomatologia zachowawcza

Zapobieganie i leczenie choroby zębów, jaką jest próchnica.

Dotyka ona przeszło 90% ludzi na świecie. Próchnica występuje w miejscach predysponowanych – w bruzdach, na powierzchniach stycznych, w okolicy szyjek zębowych, rzadziej na powierzchniach gładkich. W zależności od etapu rozwoju choroby próchnicowej, może ona mieć postać nieestetycznych plam próchnicowych, aż do ubytków twardych tkanek zęba. Nie leczona daje dolegliwości bólowe, może doprowadzić do obumarcia, a ostatecznie do usunięcia zęba.

Leczenie próchnicy polega na usunięciu próchnicowo zmienionych tkanek zęba, opracowaniu i wypełnieniu ubytku specjalnym materiałem.
Materiały te, to mikrohybrydowe kompozyty światłoutwardzalne, występujące w szerokiej gamie kolorystycznej. Odbudowa ubytku oparta na odcieniach standardowych oraz specjalnych zewnętrznych i wewnętrznych gwarantuje perfekcyjną imitację tkanek zęba. Światowej klasy kompozyt Enamel, którego używam daje wyjątkową estetykę i gładkość.
Stomatologia zachowawcza zajmuje się również odbudową złamanych twardych tkanek zęba, np. kątów czy brzegów siecznych.

Zawsze proponuję moim pacjentom leczenie zębów w znieczuleniu, ponieważ zabieg często wiąże się dolegliwościami bólowymi. Rodzaj znieczulenia i dawkę ustala się dla każdego pacjenta indywidualnie. W Klinice stomatologicznej Dentica obowiązuje zasada „znieczulenia przed znieczuleniem”, aby zminimalizować ból podczas ukłucia igłą.
Chcąc pokazać stan przed zabiegiem oraz po zabiegu, aby mogli Państwo sami ocenić efekt pracy i kontrolować przebieg leczenia, dysponuję w praktyce stomatologiczną kamerą wewnątrzustną RF System Einstein o dużej rozdzielczości. Przy unicie stomatologicznym na maszcie multimedialnym umieszczony jest monitor LCD, na którym mogą Państwo oglądać obraz z kamery.

leczenie zachowawcze zebow

Stomatologia zachowawcza wiąże się nierozłącznie ze stomatologią estetyczną, gdzie najważniejszy jest efekt końcowy, czyli piękny uśmiech. Niejednokrotnie zęby mamy zdrowe bez próchnicy, ale nie satysfakcjonuje nas ich kształt. Możemy wówczas dokonać korekty estetycznej kształtu zębów.

Małgorzata Ostrowska

Małgorzata Ostrowska - Stomatolog, Dentica, Józefosław k. Piaseczna

Po 20 latach praktyki stomatologicznej posiadam doświadczenie, które poparte jest specjalizacjami, certyfikatami a także – co bardzo ważne – ogromną rzeszą stałych, powracających pacjentów, którzy powierzają mi w opiekę uśmiech swoich bliskich.

To najlepsza forma uznania oraz dowód na to, że praca jest dla mnie także pasją.

Polecam mój blog kulinarny

Blog ToCoKocham.com